Om Kikora

Kikora er et ledende, heldigitalt læremiddel i matematikk, for elever i grunnskole og videregående. Vi har vært en leverandør av læring til norske elver i 15 år, og i dag brukes Kikora av halve skole-Norge! I Kikora er vi opptatt av å bruke teknologi til å fremheve god pedagogikk. Vi ønsker å være mer enn strøm på skjerm.

Vår unike mattemotor gir elevene tilbakemeldinger på alle utregningssteg – ikke bare sluttsvaret. Læreren får full oversikt over elevenes arbeid i sine rapporter; alle utregninger, tid brukt, og hvilken tilbakemelding eleven har fått fra mattemotoren. Dette er vi unike på i Norge! I tillegg har Kikora en visuell tilnærming, inspirert av nyere forskning på området, men også Singapore-tilnærmingen. Digitale konkreter gir elever en bedre forståelse av matematikk. Tilgang krever egen avtale med leverandør.

Kikora er en del av Inkrement AS.

Dette sier brukerne om læremiddelet

Jeg liker umiddelbare tilbakemeldinger og synes det er veldig greit for da får jeg litt sånn mestringsfølelse. Ok, yes da er den grei, og så kan jeg gå over til neste oppgave.

Tomine
10. klasse

Elevene hadde ikke jobbet med Kikora tidligere, men nå når de av og til må jobbe litt på papir blir det sånn ramaskrik!

Mikael Selstad
Kontaktlærer, 5. klasse

Jeg liker veldig godt at jeg kan velge vanskelighetsgrad. For meg er det vanskelig med noen temaer og enklere med andre. Så når det er vanskelig, kan man velge lettere sti og når det er enkelt kan man velge vanskeligere sti.

Filip
8. klasse

Jeg liker umiddelbare tilbakemeldinger og synes det er veldig greit for da får jeg litt sånn mestringsfølelse. Ok, yes da er den grei, og så kan jeg gå over til neste oppgave.

Tomine
10. klasse

Elevene hadde ikke jobbet med Kikora tidligere, men nå når de av og til må jobbe litt på papir blir det sånn ramaskrik!

Mikael Selstad
Kontaktlærer, 5. klasse

Jeg liker veldig godt at jeg kan velge vanskelighetsgrad. For meg er det vanskelig med noen temaer og enklere med andre. Så når det er vanskelig, kan man velge lettere sti og når det er enkelt kan man velge vanskeligere sti.

Filip
8. klasse